Kırıcı parçaları özellikleri, fonksiyonu ve zorlanma şekillerine göre üç sınıfa ayrılır.
Sarf Parçalar: Kırıcı ucu ve kamalar sarf parçalardır. Bu parçalar çalıştıkça aşınır ve işlevini yitirmeye başladığında yenisi ile değiştirilir. Bu parçaları operatör kendi başına değiştirebilmektedir.
Aşınma Parçaları: Aşınma burçları, aşınma pleytleri ve sızdırmazlık elemanları kırıcının aşınma parçalarıdır. Bu parçalar, aşınma limitlerini aştığında değiştirilmelidir. Bu parçalar periyodik bakım sırasında yetkili servisler tarafından değiştirilmelidir.
Yorulma Parçaları: Boy saplama, piston, silindir ve alt gövde gibi parçalar kırıcının yorulma parçalarıdır. Kırıcılar yüksek titreşim ve zorlanma koşullarında çalıştığı için metal yorgunluğu diye bilinen etkenden dolayı uzun süreli çalışmalardan sonra hasar görerek değiştirilmek zorunda kalınmaktadır.
Periyodik bakımın aksatılmaması şart!
Periyodik bakımların zamanında yapılmaması sonucu kırıcı, aşınma limitlerini aşmış parçalarla çalışmaktadır.
Bu durum, kırıcı üzerindeki titreşim ve zorlanmaların normalden daha fazla artmasına neden olur. Bu da, yorulma parçalarının metal yorgunluğunun artmasına, bu parçaların ömrünün de azalmasına neden olur.
Böylece, kırıcı parçalarının kısa sürede hasar görmesine ve yüksek bakım maliyetlerine neden olmaktadır.
Periyodik bakım ve muhafaza yazımızı mutlaka okuyun…